Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky predaja vstupeniek na podujatia
1 Úvodné ustanovenia a definície
1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky predaja vstupeniek na podujatia upravujú zmluvné vzťahy medzi spoločnosťou MAFRA Slovakia, a.s. ako usporiadateľom podujatí a zákazníkmi, ktorí sú účastníkmi podujatí.
1.2 Tieto Podmienky sú účinné od 1. júla 2024.
1.3 Definície (v abecednom poradí):
Civilný sporový poriadok - Zákon č. 160/2015 Z.z. Civilný sporový poriadok v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
Dotknutá osoba - Zákazník alebo akákoľvek iná fyzická osoba pre účely ochrany a spracúvania Osobných údajov.
Faktúra - Faktúra vystavená Usporiadateľom Zákazníkovi, ktorou Usporiadateľ vyfakturoval Zákazníkovi Kúpnu cenu a/alebo iné poplatky podľa Podmienok. Faktúra je daňovým dokladom. Usporiadateľ je oprávnený doručiť Faktúru aj elektronicky v elektronickej forme, napr. vo formáte .pdf.
GDPR - Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), alebo iný právny predpis, ktorý ho nahradí.
Internetový obchod - Internetový obchod nachádzajúci sa na Stránke, prostredníctvom ktorého si Zákazníci najmä prehliadajú, vyberajú a objednávajú Plnenie od Usporiadateľa, potvrdzujú Objednávku a svoj súhlas s Podmienkami.
Kúpna cena - Kúpna cena Plnenia, ktorá je priradená Usporiadateľom k danému Plneniu v Internetovom obchode. Kúpna cena uverejnená v Internetovom obchode vždy zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty a všetky ostatné dane, poplatky podľa právnych predpisov (napr. platby za recykláciu odpadov a obaly alebo platby ochranným autorským zväzom), pričom spravidla je pri každom Plnení uvedená aj jeho Kúpna cena rozdelená na cenu bez daní a poplatkov a príslušné dane a poplatky.
Nákupný košík - Nákupný košík je virtuálny komponent Internetového obchodu, do ktorého si Zákazník prostredníctvom webového rozhrania Internetového obchodu ukladá vybrané Plnenie v nakupovanom množstve.
Objednávka - Objednávka Plnenia, ktorú Zákazník odošle prostredníctvom siete Internet v rámci Internetového obchodu Usporiadateľovi, a ktorá obsahuje druh a množstvo Plnení, Kúpnu cenu, spôsob ich úhrady a spôsob dodania objednaného Plnenia.
Objednávkový formulár - Webový objednávkový formulár, prostredníctvom ktorého Zákazník v Internetovom obchode zadáva a odosiela Objednávku.
Občiansky zákonník - Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, alebo zákon, ktorý ho nahradí.
Obchodný zákonník - Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, alebo iný právny predpis, ktorý ho nahradí.
Osobné údaje - Osobné údaje Dotknutej osoby uvedené v bode 8.5 Podmienok.
Občiansky zákonník - Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, alebo iný právny predpis, ktorý ho nahradí.
Platobné podmienky - Podmienky zaplatenia Celkovej ceny podľa článku 3 Podmienok.
Plnenie, Plnenia - Služby alebo iné plnenia, ktoré Zákazník kupuje od Usporiadateľa prostredníctvom Internetového obchodu, pričom spravidla ide o Vstupenky a/alebo Účastnícky poplatok, ktorý Zákazníka oprávňuje na účasť na Podujatí.
Podmienky - Tieto Všeobecné obchodné podmienky predaja vstupeniek na podujatia.
Podujatie, Podujatia - Verejné podujatia vedeckej, odbornej, kultúrnej, športovej alebo spoločenskej povahy, ktorého usporiadateľom je buď Usporiadateľ alebo Usporiadateľov zmluvný partner, spravidla uvedený v popise Podujatia.
Potvrdenie objednávky - Potvrdenie o zadanej a prijatej Objednávke, ktoré Usporiadateľ zašle Zákazníkovi prostredníctvom elektronickej pošty na adresu elektronickej pošty zadanú Zákazníkom pri registrácii alebo vypĺňaní elektronického Objednávkového formulára v Internetovom obchode.
Predpisy o ochrane osobných údajov - GDPR a Zákon o ochrane osobných údajov a predpisy, ktoré ich nahradzujú
Predpisy o ochrane spotrebiteľa - Zákon o ochrane spotrebiteľa a príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka.
Prevádzkovateľ - Usporiadateľ pre účely ochrany a spracúvania Osobných údajov
Reklamačný poriadok - Podmienky reklamovania dodaného Plnenia, ktoré upravujú postup uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov Zákazníkov.
Strana, Strany - Zmluvné strany (Usporiadateľ, Zákazník) zmluvného vzťahu založeného Zmluvou.
Stránka - Webové sídlo https://konferencie.hnonline.sk/, na ktorom je umiestnený Internetový obchod.
Účet - Účet Zákazníka v Internetovom obchode, získaný registráciou, prostredníctvom ktorého si Zákazník môže v Internetovom obchode najmä objednávať Plnenia, sledovať svoje Objednávky a zadávať a meniť fakturačné a dodacie údaje potrebné pre vybavenie Objednávky. Usporiadateľ nezaručuje, že Internetový obchod bude zahŕňať možnosť vytvárania vlastných zákazníckych účtov, obsah týchto účtov, a prípadne táto možnosť môže byť kedykoľvek zrušená.
Usporiadateľ - MAFRA Slovakia, a.s., so sídlom Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava, IČO: 51 904 446, IČ DPH: SK2120837224, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka č. 6998/B, tel: 00421 948 201 454, e-mail: konferencie@mafraslovakia.sk. Spoločnosť MAFRA Slovakia, a.s. môže byť priamo usporiadateľom príslušného Podujatia, alebo môže len zabezpečovať predaj Vstupeniek na Podujatia. V prípadoch, kedy spoločnosť MAFRA Slovakia, a.s. nie je usporiadateľom podujatia, je táto skutočnosť uvedená pri informácii o Podujatí spolu s identifikačnými údajmi usporiadateľa.
Vstupné - Kúpna cena Vstupenky.
Vstupenka, Vstupenky - Vstupenka je Plnenie, ktoré oprávňuje Zákazníka, ktorý ju kúpil a v plnom rozsahu zaplatil Vstupné, na účasť na príslušnom Podujatí, ktorého sa Vstupenka týka, a ktorá môže mať povahu elektronického alebo papierového potvrdenia. V prípade, ak je v Internetovom obchode pri príslušnom Podujatí uvedený účastnícky poplatok, je tento účastnícky poplatok pre účely týchto Podmienok považovaný za Vstupenku.
Vyššia moc - Akákoľvek prírodná sila alebo udalosť, ktorá nie je ovládaná alebo ovládateľná ľuďmi, štrajk, vojna, povstania, občianske nepokoje, opatrenia orgánov verejnej moci vrátane všeobecne záväzných predpisov a rozhodnutí, a akékoľvek iné závažné udalosti, ktoré nastali nezávisle od vôle Strán vrátane okolností vylučujúcich zodpovednosť podľa OBZ.
Zákazník - Osoba, ktorá si objedná od Usporiadateľa Plnenie v Internetovom obchode a vstúpi do zmluvného vzťahu s Usporiadateľom v súlade s týmito Podmienkami a Zmluvou. V prípade, ak je Zákazník fyzickou osobou, ktorá nakupuje Plnenie pre vlastnú potrebu, je zároveň spotrebiteľom a vzťahujú sa naňho aj ustanovenia týchto Podmienok týkajúce sa spotrebiteľov. V prípade, ak Zákazník nie je fyzickou osobou, ktorá nakupuje Plnenie pre vlastnú potrebu, nie je spotrebiteľom a ustanovenia týchto Podmienok týkajúce sa spotrebiteľov sa na Zmluvu s takýmto Zákazníkom nevzťahujú.
Zákon o alternatívnom riešení sporov - Zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
Zákon o elektronických komunikáciách - Zákon č. 452,2021 Z.z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov, alebo iný právny predpis, ktorý ho nahradí.
Zákon o medzinárodnom práve súkromnom: Zákon č. 97/1963 Zb. o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
Zákon o ochrane osobných údajov - Zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, alebo iný právny predpis, ktorý ho nahradí.
Zákon o ochrane spotrebiteľa - Zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov alebo zákon, ktorý ho nahradí, v znení účinnom ku dňu potvrdenia Objednávky.
Zmluva - Kúpna zmluva, ktorá je uzavretá medzi Usporiadateľom a Zákazníkom na základe Objednávky zaslanej Zákazníkom Usporiadateľovi prostredníctvom Internetového obchodu. Tieto Podmienky sú súčasťou Zmluvy a spravuje sa nimi celý zmluvný vzťah založený Zmluvou. Zmluva vzniká v momente odoslania Potvrdenia objednávky. Na uzavretie Zmluvy nie je právny nárok.
1.4 Články 5 až 7 týchto Podmienok, ako aj iné ustanovenia, ktoré odkazujú na Predpisy o ochrane spotrebiteľa, sa vzťahujú výlučne len na vzťahy, keď je Zákazníkom spotrebiteľ, t.j. osoba, ktorú Zákon o ochrane spotrebiteľa definuje ako spotrebiteľa. Osoby, ktoré nie sú spotrebiteľmi, sa nemôžu odvolávať na práva uvedené v článkoch 5 až 7 týchto Podmienok, ktoré právne predpisy priznávajú výlučne spotrebiteľom. V ostatných prípadoch sa uplatnia príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
1.5 Tieto Podmienky sú zverejnené na Stránke v rámci Internetového obchodu a potvrdenie súhlasu s nimi je neoddeliteľnou súčasťou potvrdzovacieho procesu Objednávky. Potvrdením Objednávky zo strany Zákazníka Zákazník vyjadruje svoj súhlas s týmito Podmienkami a Reklamačným poriadkom a vyhlasuje, že si ich prečítal a oboznámil sa s nimi.
1.6 Usporiadateľ je oprávnený jednostranne meniť tieto Podmienky v medziach stanovených kogentnými ustanoveniami slovenského práva. Podmienky môžu byť Usporiadateľom priebežne doplňované, menené a aktualizované, pričom Zákazníka zaväzujú v ich aktuálnom znení. Predchádzajúce Podmienky prestávajú byť súčasťou Zmluvy a sú nahradené novými Podmienkami aj v prípade, ak Zákazník vyjadrí svoj súhlas s novými Podmienkami s výnimkou prípadov, keď podľa právnych predpisov alebo z povahy veci nie je potrebný súhlas Zákazníka.
1.7 Usporiadateľ je oprávnený meniť Podmienky jednostranne v primeranom rozsahu, najmä ale nie len v prípade (i) zmeny právnych predpisov, (ii) zmeny technických, obchodných a iných podmienok dodávateľov Usporiadateľa, (iii) zmeny výkladu právnych predpisov, (iv) zmeny technických parametrov siete Internet alebo poskytovateľov iných elektronických komunikačných služieb alebo mobilných zariadení, (v) zmeny licenčných podmienok v prípade obsahu chráneného podľa predpisov upravujúcich práva duševného a priemyselného vlastníctva, (vi) zmeny rozsahu Stránky, Účtu alebo Internetového obchodu, (vii) zmeny rozsahu prístupu Usporiadateľa k Osobným údajom, (viii) zmeny dodatočných distribučných kanálov alebo potenciálnych pridružených programov, (ix) zmeny v Kúpnych cenách, rozsahu bezodplatného poskytovania služieb, cenách, poplatkoch alebo službách poskytovaných Usporiadateľom Zákazníkom vrátane spoplatnenia inak bezodplatných služieb, a pod. (x) Usporiadateľ je vždy oprávnený jednostranne meniť Podmienky z akéhokoľvek dôvodu, ak sa táto zmena bude týkať len nových Zákazníkov.
1.8 V prípade už uzatvorených Zmlúv Usporiadateľ oznámi zmenu Podmienok Zákazníkom prostredníctvom (i) elektronickej pošty na kontaktnú e-mailovú adresu, alebo (ii) prostredníctvom používateľského rozhrania Účtu, alebo (iii) prostredníctvom tlačovej správy uverejnenej na Stránke alebo (iv) zverejnením nového znenia Podmienok na Stránke s tým, že zmena sa stane účinnou v lehote 30 dní od zverejnenia nového znenia Podmienok alebo v kratšej lehote, ak je to nevyhnutné na implementovanie zmien vyvolaných zmenou právnych predpisov, výkladu právnych predpisov alebo rozhodnutí orgánov verejnej moci. (v) Informácie o spracúvaní Osobných údajov sú vždy platné v ich najnovšej verzii, pričom Usporiadateľ ich nemusí Zákazníkovi oznamovať po každej ich zmene.
2 Objednávanie Plnení
2.1 Zákazník si v Internetovom obchode prehliada a vyberá Plnenie a následne ho ukladá do Nákupného košíka. Obsah Nákupného košíka je podkladom pre Objednávku. Zákazník si objednáva Plnenie prostredníctvom Objednávkového formulára. Zákazník je povinný v Objednávkovom formulári vyplniť všetky povinne požadované údaje. Internetový obchod prevedie Zákazníka celým procesom objednávania Plnení, vypĺňania Objednávkového formulára, jeho odoslania a potvrdenia výslednej Objednávky. Údaje uvedené v Objednávkovom formulári sú podkladom pre vystavovanie Faktúr, a nie je ich možné dodatočne meniť, pričom Faktúra obsahujúca údaje, ktoré Zákazník vyplnil v Objednávkovom formulári, sú vždy považované za správne a Usporiadateľovi nevzniká povinnosť ich meniť alebo opravovať. Zákazník je povinný pred odoslaním Objednávky starostlivo skontrolovať všetky údaje, ktoré vyplnil v Objednávkovom formulári. V prípade, ak Zákazník vyplnil nesprávne alebo neúplné údaje v Objednávkovom formulári a následne požiada Usporiadateľa o ich zmenu alebo opravu Faktúry alebo iného daňového dokladu, ktorý obsahuje údaje z Objednávkového formulára, je za takúto zmenu alebo opravu povinný zaplatiť Usporiadateľovi osobitný administratívny poplatok vo výške 10,00 EUR za jeden opravovaný doklad. Na splatnosť poplatku podľa predchádzajúcej vety sa primerane použijú body 3.5 až 3.9 Podmienok.
2.2 Objednávka sa pre Zákazníka stáva záväznou v momente riadneho odoslania Objednávkového formulára. Zákazník v momente riadneho odoslania Objednávkového formulára súhlasí s Podmienkami. Zákazník v plnom rozsahu zodpovedá za správnosť a pravdivosť svojich údajov, ktoré zadal do Objednávkového formulára.
2.3 Objednávka sa pre Usporiadateľa stáva záväznou v momente odoslania Potvrdenia objednávky. Potvrdenie objednávky bude Zákazníkovi odoslané po spracovaní Objednávky Usporiadateľom na adresu elektronickej pošty, ktorá je uvedená v Objednávke. Zmluva je uzavretá v momente doručenia Potvrdenia objednávky Zákazníkovi elektronickou poštou.
2.4 Potvrdením objednávky vzniká medzi Stranami Zmluva.
2.5 Zákazník je oprávnený zrušiť Objednávku len do momentu, kým Usporiadateľ nedoručí Zákazníkovi Potvrdenie objednávky. Po doručení Potvrdenia objednávky je Zákazník oprávnený odstúpiť od Zmluvy podľa kogentných ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa alebo týchto Podmienok.
2.6 Usporiadateľ je oprávnený zrušiť Objednávku v prípade, ak (i) je objednané Plnenie z akéhokoľvek dôvodu nedostupné aj napriek opačnej informácii o jeho dostupnosti v Internetovom obchode, alebo (ii) sa Plnenie stane nedostupným v priebehu spracovávania potvrdenej Objednávky, alebo (iii) Usporiadateľ nie je schopný Zákazníkovi zabezpečiť dodanie Plnenia za Kúpnu cenu uvedenú v Internetovom obchode, alebo (iv) Kúpna cena uvedená v Internetovom obchode, za ktoré si Zákazník objednal Plnenie, je z akéhokoľvek dôvodu chybná, najmä z dôvodu technického alebo administratívneho pochybenia, alebo (v) Zákazník má voči Usporiadateľovi iné neuhradené záväzky po splatnosti, pričom v takom prípade, ak Zákazník uhradil Kúpnu cenu za Plnenie objednané prostredníctvom takejto novej Objednávky, je Usporiadateľ oprávnený jednostranne započítať pohľadávku Zákazníka voči Usporiadateľovi na vrátenie Kúpnej ceny s neuhradenými pohľadávkami Usporiadateľa voči Zákazníkovi z iných právnych vzťahov, a to bez ohľadu na to, či už nastala splatnosť ktorejkoľvek započítavanej pohľadávky a záväzku. V prípade, ak Usporiadateľ zruší Objednávku podľa Podmienok alebo právnych predpisov, Zákazníkovi nevznikne nárok na akúkoľvek kompenzáciu, náhradu alebo odškodnenie. Predchádzajúca veta sa netýka tých nárokov Zákazníka, ktoré má podľa kogentných právnych predpisov alebo iných ustanovení týchto Podmienok.
2.7 Strana oznámi druhej Strane zrušenie objednávky písomne elektronickou poštou alebo telefonicky, inak nie je zrušenie objednávky účinné.
3 Kúpna cena a Platobné podmienky
3.1 Kúpna cena je určovaná Usporiadateľom a je zverejnená v Internetovom obchode pri každej položke Plnení. Usporiadateľ je oprávnený kedykoľvek zmeniť Kúpne ceny v Internetovom obchode, najmä ale nie len v prípade zmeny právnych predpisov alebo zmeny cien dodávateľov Plnení.
3.2 Kúpna cena je pre obe Strany záväzná v momente Potvrdenia objednávky a uzavretia Zmluvy.
3.3 Usporiadateľ je oprávnený naúčtovať Zákazníkovi aj náklady na dodanie Vstupenky, ak nejde o elektronickú vstupenku, spravidla poštové náklady alebo náklady na kuriéra.
3.4 Zákazník je povinný zaplatiť Usporiadateľovi Kúpnu cenu vo výške uvedenej v Potvrdení objednávky.
3.5 Lehota splatnosti Celkovej ceny závisí od zvoleného spôsobu platby. (i) V prípade bezhotovostnej platby na základe faktúry lehotu splatnosti určuje Usporiadateľ priamo vo Faktúre, (ii) v prípade platby v hotovosti alebo na dobierku je Kúpna cena splatná najneskôr pri dodaní Vstupenky, a (iii) v prípade bezhotovostnej platby prostredníctvom bankového portálu alebo kartou je Kúpna cena splatná v momente zobrazenia výzvy na ich zaplatenie po potvrdení a odoslaní Objednávkového formulára Zákazníkom, ktorú v rámci Internetového obchodu zobrazuje prevádzkovateľ príslušnej platobnej brány alebo poskytovateľ platobných služieb. Usporiadateľ nie je poskytovateľom platobných služieb. Usporiadateľ nie je povinný poskytovať všetky uvedené spôsoby a možnosti platby Kúpnej ceny, ale môže si vybrať len jeden alebo niektoré z nich.
3.6 V prípade, ak si Zákazník zvolí spôsob platby bezhotovostne prostredníctvom bankového portálu alebo kartou, zodpovedá za to, že jeho hardware, prehliadač, firewall alebo iný software umožní Internetovému obchodu komunikovať s externým poskytovateľom daných platobných služieb a zrealizovať platbu. Usporiadateľ nenesie akúkoľvek zodpovednosť za nastavenia alebo vybavenie, ktoré Zákazníkovi z akéhokoľvek dôvodu neumožnia alebo zabránia zrealizovať danú platbu.
3.7 Usporiadateľ zašle Zákazníkovi Faktúru elektronickou poštou a/alebo spolu s Plnením v závislosti od druhu Plnenia a voľby Usporiadateľa. Usporiadateľ je oprávnený vždy zvoliť doručenie Faktúry elektronickým spôsobom bez ohľadu na povahu Plnenia. Usporiadateľ je oprávnený poveriť vystavovaním a doručovaním Faktúr a spracúvaním platieb aj tretiu osobu.
3.8 Celková cena je považovaná za zaplatenú v momente, kedy platba príde Usporiadateľovi, t.j. keď bude zložená v hotovosti do pokladne Usporiadateľa v prípade platby v hotovosti, pripísaná na účet Usporiadateľa v prípade platby prevodom alebo kartou, alebo vyplatená do rúk prepravcu v prípade platby na dobierku.
3.9 V prípade, ak Zákazník z akéhokoľvek dôvodu obdržal Plnenie pred zaplatením Kúpnej ceny a nezaplatí ju, je Usporiadateľ oprávnený (i) odstúpiť od Zmluvy a požadovať od Zákazníka vrátenie Plnenia, ktoré mu bolo poskytnuté, na náklady Zákazníka alebo (ii) požadovať zaplatenie Kúpnej ceny spolu s úrokom z omeškania vo výške určenej podľa Obchodného zákonníka (v prípade, ak je Zákazník spotrebiteľom, podľa Občianskeho zákonníka) a ostatných nákladov spojených s vymáhaním pohľadávky podľa príslušných právnych predpisov, najmä súdnych, notárskych a iných poplatkov a nákladov exekúcie a právneho zastúpenia.
4 Dodanie Plnenia a Dodacie podmienky
4.1 Miesto a spôsob dodania určuje Zákazník pri vypĺňaní Objednávkového formulára v rámci obmedzení určených Usporiadateľom týmito Podmienkami a v Objednávkovom formulári (osobná účasť alebo online účasť). Na dané obmedzenia bude Zákazník upozornený pri vypĺňaní alebo odosielaní Objednávkového formulára. Usporiadateľ dodá Zákazníkovi Plnenie v súlade s Potvrdením objednávky na miesto určené v Potvrdení objednávky. Usporiadateľ je oprávnený poveriť spracovaním Objednávky a dodaním Plnenia aj tretiu osobu.
4.2 Usporiadateľ dodá Zákazníkovi Plnenie, najneskôr v deň konania príslušného Podujatia, ktorého sa Plnenie týka. V prípade, ak Zákazník zaplatil Kúpnu cenu bezhotovostným prevodom alebo kartou, začína lehota na dodanie plynúť až odo dňa pripísania platby Kúpnej ceny v prospech účtu Usporiadateľa.
4.3 Dodanie Plnenia, spôsob jeho dodania a dĺžka lehoty na dodanie závisí od rozhodnutia Usporiadateľa. Usporiadateľ bez zbytočného odkladu písomne prostredníctvom elektronickej pošty oznámi Zákazníkovi akékoľvek riziko oneskorenia alebo predĺženia predpokladanej lehoty na dodanie spolu s novým predpokladaným termínom dodania Plnenia. Usporiadateľ v takomto prípade nezodpovedá za škodu spôsobenú oneskoreným dodaním Plnenia.
4.4 V prípade, ak Usporiadateľ nedodá Plnenie ani v dodatočnej lehote na dodanie alebo Zákazník využil svoje právo odstúpiť od Zmluvy a Strany sa nedohodli na dodaní náhradného Plnenia, je Zmluva považovaná za automaticky zrušenú.
5 Odstúpenie od Zmluvy
5.1 Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, pretože Zmluva sa týka Vstupeniek, ktoré predstavujú oprávnenie na využitie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času (návšteva Podujatia), ak podľa Kúpnej zmluvy má Usporiadateľ poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase (jednorazové Vstupenky) alebo v presne dohodnutej lehote (permanentky).
5.2 Zákazník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v prípadoch, ak Usporiadateľ nedodá Plnenie v stanovenom termíne (termín konania Podujatia). Zákazník nemusí poskytnúť Usporiadateľovi dodatočnú primeranú lehotu v prípade, ak Usporiadateľa pred uzavretím Zmluvy výslovne informoval o tom, že dodanie Plnenia v určenej lehote alebo v určený deň je pre Zákazníka osobitne dôležité, alebo je táto skutočnosť vzhľadom na všetky okolnosti zrejmá.
5.3 Zákazník je ďalej oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj v prípadoch, ktoré sú uvedené v iných ustanoveniach Podmienok alebo podľa príslušných kogentných právnych predpisov. Nedostatočná kvalita Podujatia a výkonu účinkujúcich nepredstavuje vadu ani obmedzenie Podujatia.
5.4 Zákazník môže uplatniť právo na odstúpenie v písomnej forme elektronickou poštou alebo listom. Lehota na odstúpenie je zachovaná, ak bolo odstúpenie odoslané Usporiadateľovi najneskôr v jej posledný deň. Odstúpenie musí byť dôvodné a musí obsahovať opis príslušných dôvodov, ktoré oprávňujú Zákazníka odstúpiť od Zmluvy.
5.5 Usporiadateľ v prípade akéhokoľvek zrušenia Objednávky Zákazníkom v súlade s týmito Podmienkami alebo odstúpenia od Zmluvy Zákazníkom, ktoré bolo vykonané v súlade s týmito Podmienkami a právnymi predpismi, do štrnástich (14) dní od doručenia oznámenia o zrušení Objednávky alebo odstúpenia od Zmluvy, vráti Zákazníkovu zaplatenú Kúpnu cenu.
Kúpna cena bude Usporiadateľom vrátená Zákazníkovi rovnakým spôsobom, akým ju Zákazník zaplatil, ak je to možné, inak bezhotovostným prevodom na účet Zákazníka alebo poštovou poukážkou na ním uvedenú fakturačnú adresu na náklady Usporiadateľa, ak platba rovnakým spôsobom nie je možná.
5.6 Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy a/alebo vrátiť Plnenie, ktorý použil alebo spotreboval, alebo z iných dôvodov uvedených v právnych predpisoch alebo Podmienkach.
5.7 Usporiadateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v prípade, ak si Zákazník rezervuje a/alebo kúpi Vstupenku alebo súvisiace služby za Kúpnu cenu alebo poplatky, ktoré boli uverejnené omylom v dôsledku (i) chyby Usporiadateľa spôsobenej ľudským faktorom, alebo (ii) v dôsledku technickej chyby systému, alebo (iii) ide o zjavnú chybu v zobrazení Kúpnej ceny (napr. Kúpna cena zjavne nezohľadňuje obvyklú alebo nákupnú cenu alebo je neobvykle nízka, pričom nejde o akciu, alebo v číselnom vyjadrení Kúpnej ceny chýba alebo je navyše jedna alebo viac číslic), a to bez ohľadu na to, že nesprávna Kúpna cena je uvedená v potvrdení, ktoré bolo Zákazníkovi doručené, alebo (iii) v prípade neprevzatia Vstupenky Zákazníkom podľa Podmienok. Usporiadateľ môže Zákazníkovi ponúknuť možnosť doplatiť Kúpnu cenu do jej skutočnej správnej výšky pred tým, ako odstúpi od Kúpnej zmluvy, pričom v prípade ak Zákazník túto Kúpnu cenu doplatí, Usporiadateľ nemá právo odstúpiť z tohto dôvodu od Kúpnej zmluvy. Usporiadateľ zašle v prípade doplatenia podľa predchádzajúcej vety Zákazníkovi potvrdenie o zaplatení doplatku ku Kúpnej cene a/alebo doklad o zaplatení celej správnej Kúpnej ceny elektronickou poštou.
5.8 Odstúpenie od Zmluvy musí byť písomné, odôvodnené, datované a podpísané, a doručené druhej Strane. Odstúpenie je možné zaslať aj elektronickou poštou, v prípade odstúpenia Usporiadateľa na e-mailovú adresu Zákazníka, a v prípade odstúpenia Zákazníka na adresu konferencie@mafraslovakia.sk. Vstupenka, ktorá bola predmetom kúpy na základe ukončenej Zmluvy, sa zrušuje a môže byť znovu ponúknutá a predaná iným Zákazníkom. Vstupenky, ktorých sa týka ukončená Zmluva, budú zrušené a uvoľnené a Ticketportal je oprávnený ich ponúknuť iným Zákazníkom.
5.9 V prípade, ak Zákazník z akéhokoľvek dôvodu, ktorý nie je na strane Usporiadateľa, nevyužije Vstupenku a nezúčastní sa na Podujatí alebo jeho časti, nemá nárok na vrátenie Kúpnej ceny ani vstupného. Vrátenie Kúpnej ceny je možné len v prípade stanovených týmito Podmienkami a/alebo kogentnými právnymi predpismi. Zákazník nemá nárok na (i) náhradu iných hotových výdavkov súvisiacich s Podujatím vrátane obmedzeného, zmeneného alebo zrušeného Podujatia, najmä cestovných výdavkov, výdavkov na ubytovanie a stravu, ani na (ii) náhradu nákladov na dodanie Vstupenky, poistenie Vstupenky alebo (iii) iných poplatkov podľa Podmienok, ak boli služby s nimi úplne poskytnuté.
6 Informačné povinnosti podľa § 5 odsek 1 a § 15 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa
6.1 Predávajúci týmto informuje Zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, v súlade s § 5 odsek 1 a § 15 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa o nasledujúcich skutočnostiach:
(a) Hlavné vlastnosti Plnenia sú uvedené pri jednotlivých položkách v Internetovom obchode a na Stránke.
(b) Obchodné meno a sídlo Usporiadateľa: MAFRA Slovakia, a.s., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.
(c) Telefonický kontakt Usporiadateľa: 00421 948 201 454
(d) E-mail Usporiadateľa: konferencie@mafraslovakia.sk.
(e) Iné prostriedky online komunikácie: Usporiadateľ nepoužíva iné prostriedky online komunikácie.
(f) Celková cena pozostávajúca z Kúpnej ceny a nákladov dodania vrátane všetkých daní je uvedená pri jednotlivých položkách v Internetovom obchode, v cenníku nákladov dodania a pri vypĺňaní Objednávkového. Do celkovej ceny je možné započítať aj ďalšie náklady a poplatky, ak ich nie je možné určiť vopred.
(g) Kúpna cena nie je pre konkrétneho Zákazníka alebo skupiny Zákazníkov určovaná na základe automatizovaného rozhodovania ani profilovania.
(h) Platobné podmienky sú uvedené v článku 3 Podmienok, dodacie podmienky sú uvedené v článku 4 Podmienok a lehota na dodanie Plnenia je uvedená v bode 4.2 Podmienok.
(i) Existencia a dĺžka trvania zákonnej zodpovednosti Predávajúceho a dostupnosť spotrebiteľskej záruky: Predávajúci nesie zákonnú zodpovednosť za vady Plnenia v rozsahu stanovenom kogentnými Predpismi o ochrane spotrebiteľa (najmä § 499 až 510 Občianskeho zákonníka). Usporiadateľ vzhľadom na to, že jej poskytnutie je nezlučiteľné s povahou Plnenia, neposkytuje spotrebiteľskú záruku a vady nie je možné uplatniť v záručnej dobe ako v prípade vád hmotných vecí.
(j) Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady: Informácie o postupe uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov sú uvedené v článku 7 Podmienok (Reklamačnom poriadku).
(k) Podmienky popredajného servisu: Usporiadateľ neposkytuje popredajný servis.
(l) Dĺžka trvania Zmluvy: Zmluva je uzavretá na konkrétne jednorazové plnenie, nie na konkrétnu dobu.
(m) Poučenie o práve odstúpiť od Zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa a lehotách na jeho uplatnenie:
(n) Poučenie o povinnosti Zákazníka znášať náklady na vrátenie Plnenia po odstúpení od Zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa: Zákazník nie je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy.
(o) Poučenie o tom, že Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa: Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, pretože Zmluva sa týka Vstupeniek, ktoré predstavujú oprávnenie na využitie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času (návšteva Podujatia), ak podľa Zmluvy má Usporiadateľ poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase (jednorazové Vstupenky) alebo v presne dohodnutej lehote (permanentky).
(p) Poučenie o okolnostiach, za ktorých Zákazník stráca právo na odstúpenie od Zmluvy: Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy a/alebo vrátiť Plnenie, ktoré použil, spotreboval, poškodil alebo iným spôsobom ho urobil neupotrebiteľným, alebo v prípade, ak sa Podujatie už uskutočnilo, a to aj v prípade, ak sa ho Zákazník nezúčastnil.
(q) Minimálna dĺžka trvania záväzku Zákazníka zo Zmluvy: Záväzky Zákazníka zo Zmluvy nemajú minimálnu dĺžku trvania.
(r) Poučenie o povinnosti Zákazníka zaplatiť preddavok alebo poskytnúť finančnú zábezpeku: Zákazník je povinný zaplatiť preddavok na Kúpnu cenu vzhľadom na jeho povinnosť vystavovať zálohové daňové doklady pred poskytnutím Plnenia (vstupu na Podujatie) podľa daňových a účtovných predpisov. Usporiadateľ po poskytnutí Plnenia (po Podujatí) zašle vyúčtovaciu faktúry, v ktorej bude na úhradu uvedený iba neuhradený zostatok Kúpnej ceny. Zákazník nie je povinný poskytovať finančnú zábezpeku.
(s) Poučenie o práve podať žiadosť o nápravu: Zákazník má právo podať Usporiadateľovi žiadosť o nápravu, ak medzi Stranami vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Zákazník domnieva, že Usporiadateľ porušil jeho iné práva ako spotrebiteľa. Usporiadateľ informuje Zákazníka na trvanlivom médiu (vrátane elektronickej pošty) o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Usporiadateľ odpovedal zamietavo na žiadosť Zákazníka o nápravu. Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Usporiadateľ na žiadosť Zákazníka o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť obrátiť sa na súd. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na webovom sídle www.mhsr.sk). Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Platforma alternatívneho riešenia sporov sa nachádza na webovom sídle Európskej komisie:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
(t) Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi.
7 Záruka a Reklamačný poriadok
7.1 Usporiadateľ vzhľadom na povahu Plnení (vstupenky na Podujatia) neposkytuje na Plnenie záručnú dobu a záruku za akosť.
7.2 Vadami a chybami plnenia sa rozumie chyba na Vstupenke, ktorá nie je spôsobená Zákazníkom. Za vadu Vstupenky sa nepovažuje chyba, ktorá je spôsobená nesprávnymi, nepravdivými alebo neúplnými údajmi poskytnutými Zákazníkom alebo zvolením nesprávneho druhu alebo typu Vstupenky Zákazníkom pri vytváraní Objednávky alebo Rezervácie. Vadou Vstupenky je aj nedodanie kúpeného množstva Vstupeniek, ak si ich Zákazník v rámci jednej Zmluvy kúpil viac.
7.3 Zákazník je povinný reklamovať chyby Vstupenky bez zbytočného odkladu po dodaní Vstupenky u Usporiadateľa. Zákazník je povinný uplatniť reklamáciu odoslaním reklamácie (i) poštou na adresu sídla Usporiadateľa, alebo (ii) e-mailom na adresu konferencie@mafraslovakia.sk. V prípade, ak Zákazník reklamuje chyby oficiálnej papierovej Vstupenky, je povinný s reklamáciou predložiť alebo doručiť aj originál reklamovanej Vstupenky.
7.4 Zákazník je povinný skontrolovať Vstupenky a všetky údaje na nej, ktoré sú mu doručované prostredníctvom poštového podniku alebo kuriérskej služby v prítomnosti doručovateľa. V prípade, ak Zákazník zistí, že Vstupenka obsahuje chyby, za ktoré nesie zodpovednosť Usporiadateľ, je povinný požiadať doručovateľa o vyhotovenie záznamu o škode, ktorý bude obsahovať (i) popis, rozsah a povahu chyby, (ii) dátum vyhotovenia záznamu a (iii) podpisy doručovateľa a Zákazníka, ktorý svojim podpisom potvrdzuje správnosť a úplnosť záznamu. Povinnosť vyhotoviť zápis o škode sa vzťahuje na poštový podnik a kuriérsku službu, nie na Zákazníka. Zákazník je povinný následne predložiť tento záznam o škode spolu s reklamáciou Usporiadateľovi.
7.5 V prípade, ak (i) Zákazník nevykonal kontrolu zásielky a Vstupenky pri jej preberaní v súlade s Podmienkami, alebo ak Vstupenka obsahuje zjavné chyby, ktoré Zákazník mohol zistiť pri splnení svojej povinnosti skontrolovať zásielku a Vstupenku pri jej preberaní, nevzniknú Zákazníkovi nároky zo zodpovednosti za vady takejto Vstupenky, a/alebo (ii) Zákazník nepostupoval podľa Podmienok, a/alebo (iii) Zákazník neuplatnil reklamáciu v lehote stanovenej Podmienkami, je Usporiadateľ oprávnený takúto reklamáciu odmietnuť. Usporiadateľ uzná takúto reklamáciu len v prípade, ak Zákazník preukáže, že reklamované chyby existovali už v čase prevzatia zásielky obsahujúcej Vstupenku Zákazníkom, alebo ak sa údaje na Vstupenke nezhodujú so správnymi a úplnými údajmi Zákazníka zadanými v Objednávke.
7.6 V prípade reklamácie na predajnom mieste bude reklamácia spravidla vybavená. V prípade kladného vybavenia reklamácie bude Zákazníkovi na predajnom mieste ponúknutý aj spôsob vyriešenia reklamácie podľa Podmienok. Ak si reklamácia vyžaduje zložitejšie posúdenie zo strany Usporiadateľovi alebo Usporiadateľa bude reklamácia vybavená v lehote 30 dní od jej uplatnenia. V prípade, ak je reklamácia uplatnená elektronicky (elektronickou poštou alebo prostredníctvom Stránky) alebo klasickou poštou, Usporiadateľ spravidla vybaví takúto reklamáciu do 30 dní od doručenia reklamácie vrátane všetkých dokladov vyžadovaných podľa Podmienok. Usporiadateľ zašle Zákazníkovi potvrdenie o prijatí a vybavení reklamácie rovnakým spôsobom, akým bola Usporiadateľovi doručená reklamácia.
7.7 Usporiadateľ je oprávnený vybaviť reklamáciu jej odmietnutím v prípade, ak (i) je zjavne neodôvodnená, alebo (ii) Zákazníkovi nevznikol alebo zanikol nárok na uplatňovanie nárokov z vád Plnenia, alebo (iii) mu to umožňujú právne predpisy, alebo (iv) ak je reklamácia uplatnená po tom, ako sa Podujatie uskutočnilo alebo bolo zrušené, alebo (v) ak je reklamácia uplatnená v tak krátkej dobe pred konaním Podujatia, že nie je možné od Usporiadateľa legitímne požadovať, aby reklamáciu akokoľvek vybavil.
7.8 V prípade, ak Usporiadateľ vyhodnotí reklamáciu ako dôvodnú, vybaví ju tak, že odovzdá Zákazníkovi náhradnú Vstupenku s odstránenými chybami na náklady Usporiadateľa.
7.9 K obmedzeniu Podujatia a jeho obsahu alebo rozsahu môže dôjsť vplyvom Vyššej moci, nepriaznivej poveternostnej situácie, v dôsledku okolností súvisiacich s ročným obdobím, zdravotným stavom účinkujúcich, na základe rozhodnutí orgánov verejnej moci a pod. Usporiadateľ si vyhradzuje právo na zmenu Podujatia. V prípade, že sa objavia závažné dôvody, ktoré súvisia s obmedzením ponúkaného Podujatia, Usporiadateľ prostredníctvom svojho webového sídla, webového sídla Podujatia alebo Stránky bude informovať Zákazníkov o týchto obmedzeniach. Zákazník nemá nárok na akúkoľvek náhradu alebo zľavu z Kúpnej ceny, ani na náhradu iných hotových výdavkov (napr. cestovné náklady, ubytovanie, strava a pod.) v prípade, ak sa zúčastnil obmedzeného Podujatia. Nedostatočná kvalita Podujatia a výkonu účinkujúcich nepredstavuje vadu ani obmedzenie Podujatia.
7.10 Zmenou Podujatia je zmena termínu alebo miesta konania Podujatia alebo zmena týkajúca sa účinkujúcich. Usporiadateľ prostredníctvom svojho webového sídla, webového sídla Podujatia alebo Stránky bude informovať Zákazníkov o zmenách Podujatí. V prípade, ak sa zmena týka len zmeny miesta alebo termínu konania Podujatia, a Zákazník nepožiadal o vrátenie Kúpnej ceny v lehote stanovenej Usporiadateľom, ktorá je spravidla 30 dní od oznámenia zmeny, uplynutím tejto lehoty Zákazník stráca nárok na vrátenie Kúpnej ceny alebo jej časti vrátane akéhokoľvek nároku na zľavu. Zákazník, ktorý súhlasil so zmenou Podujatia, alebo nevyužil právo na vrátenie Kúpnej ceny, nemá nárok na vrátenie Kúpnej ceny alebo jej časti vrátane akéhokoľvek nároku na zľavu ani nárok na náhradu iných hotových výdavkov (napr. cestovné náklady, ubytovanie, strava a pod.). V prípade, ak sa zmena týka obsahu Podujatia, Usporiadateľ určí výšku zľavy z Kúpnej ceny, ktorú vráti Zákazníkovi z dôvodu zmeny obsahu Podujatia. Usporiadateľ vráti Zákazníkovi sumu zodpovedajúcu zľave spravidla do 30 dní od oznámenia takejto zmeny Podujatia spôsobom, akým Zákazník zaplatil Kúpnu cenu, alebo iným spôsobom, na ktorom sa so Zákazníkom dohodne.
7.11 Usporiadateľ prostredníctvom svojho webového sídla, webového sídla Podujatia alebo Stránky bude informovať Zákazníkov o zrušení Podujatia. Usporiadateľ určí miesto a čas vracania Kúpnych cien prostredníctvom svojho webového sídla, webového sídla Podujatia alebo Stránky. Usporiadateľ vráti Zákazníkovi sumu zodpovedajúcu Kúpnej cene spravidla do 30 dní od oznámenia zrušenia Podujatia spôsobom, akým Zákazník zaplatil Kúpnu cenu, alebo iným spôsobom, na ktorom sa so Zákazníkom dohodne. K žiadosti o vrátenie peňazí, ak bola úhrada Kúpnej ceny realizovaná cez internet, je potrebné priložiť relevantný doklad o tejto úhrade (detail platby), Vstupenky a číslo účtu vo formáte IBAN, na ktoré Zákazník žiada vrátiť Kúpnu cenu. Zákazník je oprávnený splnomocniť inú osobu na prevzatie vrátenej Kúpnej ceny, pričom pravosť podpisu Zákazníka na splnomocnení musí byť úradne osvedčená na náklady Zákazníka.
7.12 Usporiadateľ nie je povinný vrátiť Zákazníkovi Kúpnu cenu ani jej časť v prípade, ak je Podujatie zrušené alebo zmenené (i) z dôvodov, ktoré boli spôsobené neodvrátiteľnou udalosťou, ktorá nemá pôvod v prevádzke Usporiadateľa a/alebo Usporiadateľovi (§ 420a odsek 3 Občianskeho zákonníka), najmä ale nie len z dôvodov na strane účinkujúcich (napr. zhoršenie zdravotného stavu a pod.), Vyššej moci, živelných pohrôm, nepriaznivých poveternostných podmienok alebo počasia, štrajkov, demonštrácií, vojen, povstaní, nepokojov, teroristických útokov alebo podozrení na ne, alebo zákazov verejných podujatí alebo Podujatia akýmkoľvek orgánom verejnej moci, súdom alebo právnym predpisom, alebo (ii) z dôvodov na strane Zákazníka (§ 420a odsek 3 Občianskeho zákonníka), alebo (iii) z akýchkoľvek iných obdobných dôvodov uvedených v Podmienkach usporiadateľa, a to všetko aj v prípade, ak sa namiesto zrušeného Podujatia neuskutoční náhradné Podujatie v náhradnom termíne. Toto ustanovenie sa neuplatní v rozsahu, v akom jeho uplatnenie vylučujú kogentné právne predpisy, s ktorými je v rozpore.
7.13 Zákazník nemá nárok na (i) náhradu iných hotových výdavkov súvisiacich s Podujatím vrátane obmedzeného, zmeneného alebo zrušeného Podujatia, najmä cestovných výdavkov, výdavkov na ubytovanie a stravu, ani na (ii) náhradu nákladov na dodanie Vstupenky, poistenie Vstupenky alebo (iii) iných poplatkov podľa Podmienok, ak boli služby s nimi úplne poskytnuté.
7.14 V prípade, ak nie je informácia o obmedzení, zmene alebo zrušení Podujatia dostupná alebo doručená Zákazníkovi z dôvodu na strane Zákazníka, Vyššej moci, výpadkov internetového pripojenia alebo elektrickej energie, poručenia povinností Zákazníka, alebo ak poštový server na strane Zákazníka vyhodnotí e-mail Usporiadateľa alebo Usporiadateľovi ako spam alebo ho inak odfiltruje a zablokuje a nezobrazí Zákazníkovi, alebo ak nie je Stránka zobrazená Zákazníkovi z dôvodov na strane Zákazníka alebo Zariadenia, Usporiadateľ nezodpovedá Zákazníkovi za akúkoľvek škodu alebo ujmu, ktorá mu bude spôsobená z dôvodu nedoručenia alebo nezobrazenia uvedenej informácie.
7.15 Zákazník je povinný pri preberaní Plnenia po vybavení reklamácie predložiť Usporiadateľovi potvrdenie o uplatnení záruky a reklamácii Plnenia a doklad totožnosti. Ak má Zákazník splnomocnenca, je splnomocnenec povinný okrem dokladov podľa predchádzajúcej vety predložiť aj písomné splnomocnenie udelené a podpísané Zákazníkom.
8 Ochrana osobných údajov
8.1 Vznikom zmluvného vzťahu medzi Dotknutou osobou a Prevádzkovateľom vzniká Prevádzkovateľovi oprávnenie spracúvať osobné údaje predplatiteľa podľa článku 6 odseku 1 písmena b) GDPR a §13 odseku 1 písmena b) Zákona o ochrane osobných údajov.
8.2 Účelom spracúvania Osobných údajov Dotknutej osoby Prevádzkovateľom je (i) plnenie zmluvných povinností a výkon práv zo Zmluvy, (ii) zasielanie newsletterov a marketingových správ Dotknutej osobe, (iii) zahrnutie Dotknutej osoby do zákazníckych prieskumov Prevádzkovateľa, a (iv) priamy marketing v podobe zasielania ponúk podobných tovarov a služieb Dotknutej osobe, pričom súhlas Dotknutej osoby podľa tejto vety je udelený uzatvorením Zmluvy podľa § 116 odseky 14 a 15 Zákona o elektronických komunikáciách, a je kedykoľvek odvolateľný.
8.3 Právnym základom spracúvania Osobných údajov je (i) plnenie zmluvných povinností Prevádzkovateľa zo Zmluvy s Dotknutou osobou (článok 6 odsek 1 písmeno b) GDPR a § 13 odsek 1 písmeno b) Zákona o ochrane osobných údajov) a (ii) oprávnený záujem Prevádzkovateľa (článok 6 odsek 1 písmeno f) GDPR a § 13 odsek 1 písmeno f) Zákona o ochrane osobných údajov), ktorý spočíva v záujme na riadnom a úplnom splnení zmluvných povinností zo strany Dotknutej osoby a prípadnom uplatnení nárokov Prevádzkovateľa alebo tretej osoby voči Dotknutej osobe, ako aj záujem na poskytovaní marketingových správ a informácií, ktoré sú potrebné na riadne poskytovanie Plnení.
8.4 V prípade, ak je účelom spracúvania Osobných údajov účel podľa bodu 8.2 (ii) a (iii) a Prevádzkovateľ tieto Osobné údaje nespracúva na základe oprávneného záujmu, môže byť právnym základom spracúvania Osobných údajov Účastníka jeho osobitný súhlas, ktorý je udelený pri vzniku zmluvného vzťahu s Prevádzkovateľom alebo prostredníctvom osobitného elektronického formulára po registrácii Dotknutej osoby (článok 6 odsek 1 písmeno a) GDPR a § 13 odsek 1 písmeno a) Zákona o ochrane osobných údajov). Ak Usporiadateľ získal kontaktné údaje Zákazníka v súvislosti s predajom Plnenia, potom sa podľa § 116 odsek 15 Zákona o elektronických komunikáciách predchádzajúci súhlas Zákazníka na použitie Osobných údajov pre priamy marketing vlastných podobných Plnení Usporiadateľa nevyžaduje.
8.5 Prevádzkovateľ bude spracovávať osobné údaje Dotknutej osoby v nasledujúcom rozsahu (zoznam osobných údajov): (i) identifikačné údaje (meno a priezvisko), (ii) kontaktné údaje (fakturačná adresa, doručovacia adresa, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo, faxové číslo), (iii) údaje o ekonomickej identite (čísla bankových účtov, čísla daňových, účtovných, dodacích a iných dokladov, údaje o platbách, dlhoch a záväzkoch), (iv) iné údaje o právnej identite (údaje zo zmlúv a iných právnych úkonov, údaje o nefinančných záväzkoch, právach a nárokoch, údaje o aktivitách, činnostiach a správaní, údaje z cookies a nákupných preferenciách) a (v) iné osobné údaje spracúvané podľa právnych predpisov. Osobnými údajmi nie sú kontaktné údaje právnickej osoby.
8.6 Dobou uchovávania Osobných údajov je doba trvania zmluvného vzťahu + doba potrebná na uplatnenie nárokov Dotknutej osoby a/alebo Prevádzkovateľa v súdnom konaní (spravidla premlčacia doba). V prípade, ak ide o spracovanie Osobných údajov na základe súhlasu udeleného v bode 8.4 týchto Podmienok, je doba uchovávania Osobných údajov doba piatich (5) rokov od ukončenia Rámcovej zmluvy, ak je uzavretá alebo poslednej Zmluvy, ktorú Strany uzavreli, pričom pred ukončením tejto doby môže Prevádzkovateľ požiadať Dotknutú osobu o predĺženie tohto súhlasu.
8.7 Poskytnutie Osobných údajov je zmluvnou požiadavkou, ako aj požiadavkou na uzavretie zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou, ktorá je potrebná na účely uvedené v bode 8.2 (i) týchto Podmienok. Poskytnutie Osobných údajov je dobrovoľné. V prípade ich neposkytnutia Prevádzkovateľ neuzavrie s Dotknutou osobou zmluvný vzťah a nebude povinný mu dodávať Plnenie, a v prípade existujúcich zmluvných vzťahov môže Prevádzkovateľ Zmluvu ukončiť odstúpením, ktoré je možné zaslať aj elektronickou poštou. Poskytnutie osobných údajov na účely podľa bodu 8.2 (ii) a (iii) nie je zákonnou ani zmluvnou požiadavkou.
8.8 Prevádzkovateľ nepoužíva automatizované rozhodovanie ani profilovanie.
8.9 Prevádzkovateľ spracúva Osobné údaje predovšetkým pre vlastné účely. Okrem toho môže poskytnúť Osobné údaje obchodným partnerom, prostredníctvom ktorých Osobné údaje spracúva. Ide o dôveryhodné osoby (tzv. príjemcovia a sprostredkovatelia), ktoré pre Prevádzkovateľa zabezpečujú vývoj, údržbu a prevádzkovanie softvérových riešení a iných služieb, prostredníctvom ktorých Prevádzkovateľ Osobné údaje spracúva alebo mu poskytujú služby (napr. ekonomické, právne, audítorské a marketingové).
Príjemcami Osobných údajov sú okrem toho zamestnanci alebo iné spolupracujúce osoby Prevádzkovateľa. Osobné údaje môžu byť so súhlasom Dotknutej osoby poskytnuté aj tretím osobám, ktoré budú Osobné údaje spracúvať pre ich marketingové potreby.
Osobné údaje spracúvané aj prostredníctvom cloudových služieb poskytovaných v rámci aplikácie Office 365 pri ich internom využívaní. Cloudové služby Office 365 prevádzkuje spoločnosť Microsoft Corporation, so sídlom One Microsoft Way, Redmond, Washington 98052-6399, Spojené štáty americké (https://www.microsoft.com/sk-sk/).
Prevádzkovateľ spracúva Osobné údaje predovšetkým v rámci Európskej únie a Európskeho hospodárskeho priestoru. Osobné údaje, sú prenášané aj do Spojených štátov amerických v prípade ich spracúvania prostredníctvom služieb Office 365, pričom Spojené štáty americké majú postavenie tretej krajiny, ktorá nezabezpečuje primeranú úroveň ochrany osobných údajov. V týchto prípadoch sú cezhraničné prenosy a spracúvanie Osobných údajov zabezpečené certifikačným systémom Privacy Shield, ktorý bol vytvorený americkým Ministerstvom obchodu, Európskou komisiou a Švajčiarskou vládou, aby mali subjekty z Európskeho hospodárskeho priestoru a Spojených štátov amerických prostriedky na splnenie požiadaviek na ochranu osobných údajov pri ich prenose z členského štátu Európskeho hospodárskeho priestoru do Spojených štátov amerických, a za účelom podpory transatlantického obchodu. Bližšie informácie o tomto systéme sa môžete dozvedieť na jeho webovej stránke https://www.privacyshield.gov.
8.10 Dotknutá osoba má práva dotknutej osoby podľa kapitoly III GDPR a druhej hlavy Zákona o ochrane osobných údajov, najmä má (i) právo na informácie podľa článkov 13 a 14 GDPR a § 19 až 21 Zákona o ochrane osobných údajov a oznámenia podľa článkov 15 až 22 a článku 34 GDPR a § 22 až 28 a § 41 Zákona o ochrane osobných údajov, ktoré sa týkajú spracúvania, a to v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, formulované jasne a jednoducho a poskytnuté písomne alebo inými prostriedkami a v prípade potreby elektronickými prostriedkami, (ii) právo na prístup k svojim Osobným údajom, (iii) právo na opravu Osobných údajov, (iv) právo na vymazanie Osobných údajov (právo na zabudnutie), (v) právo na obmedzenie spracúvania Osobných údajov, (vi) právo na oznámenie, že Osobné údaje boli opravené, vymazané alebo ich spracúvanie bolo obmedzené, (vii) právo na prenosnosť Osobných údajov, ak sa ich spracúvanie vykonáva na základe súhlasu alebo zmluvy a vykonáva sa automatizovanými prostriedkami, (viii) právo podávať námietky proti spracúvaniu Osobných údajov, (ix) právo, aby sa na Dotknutú osoby nevzťahovalo automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania, (x) právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracúvaním Osobných údajov a (xi) právo podať sťažnosť dozornému orgánu (Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, www.dataprotection.gov.sk) a návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov. Rozsah, obmedzenia a spôsoby výkonu uvedených práv sú uvedené v kapitole III GDPR a druhej hlave Zákona o ochrane osobných údajov.
8.11 Práva Dotknutej osoby a základné zásady spracúvania osobných údajov sú uvedené na webovom sídle Prevádzkovateľa www.hnonline.sk/gdpr.
8.12 Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ak sú spracúvané z dôvodu verejného záujmu, oprávneného záujmu alebo na účely priameho marketingu. Namietanie spracúvania osobných údajov je možné vykonať písomne na adresu Usporiadateľa alebo elektronickou poštou na adresu gdpr@mafraslovakia.sk.
8.13 Dotknutá osoba je oprávnená odvolať súhlas na spracúvanie osobných údajov, ak sa spracúvanie osobných údajov deje len na základe jej súhlasu, písomne na adresu Usporiadateľa alebo elektronicky na adresu gdpr@mafraslovakia.sk.
8.14 V prípade, ak ide o Osobné údaje osoby mladšej ako 18 rokov, môže Dotknutá osoba požadovať vymazanie Osobných údajov poskytnutých pred dovŕšením 18. roku veku.
8.15 Usporiadateľ v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti spracúva Osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby zákonne, ak Dotknutá osoba dovŕšila 16 rokov veku. Ak má Dotknutá osoba menej ako 16 rokov, takéto spracúvanie Osobných údajov je zákonné iba za podmienky a v rozsahu, v akom takýto súhlas poskytol alebo schválil jej zákonný zástupca.
8.16 Kontrolu spracúvania osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky so sídlom na Hraničnej 4826/12, 820 07 Bratislava - Ružinov. Dotknutá osoba je oprávnená podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov tomuto úradu ako dozornému orgánu.
9 Spoločné a záverečné ustanovenia
9.1 Písomnosť je považovaná za doručenú v momente jej prijatia alebo odmietnutia jej prijatia alebo uloženia na pošte alebo v poštovom podniku v prípade, ak nie je písomnosť doručená z dôvodu nemožnosti kontaktovania adresáta doručovateľom na jeho adrese. Ak nie je možné písomnosť doručiť z iných dôvodov alebo existujú dôvodné pochybnosti o momente jej doručenia, písomnosť je považovaná za doručenú na tretí deň po jej odoslaní. Písomnosť doručovaná elektronickou poštou je považovaná za doručenú v momente jej odoslania na správnu adresu elektronickej pošty, a to aj v prípade ak adresát nepotvrdí jej prijatie. Písomnosť doručovaná faxom je považovaná za doručenú v momente jej prijatia faxovým prístrojom adresáta, pričom uvedený moment je uvedený na potvrdení vytlačenom faxovým prístrojom odosielateľa. Písomnosť doručovaná prostredníctvom rozhrania Účtu je považovaná za doručenú v momente najbližšieho prihlásenia k Účtu po doručení písomnosti do rozhrania Účtu.
9.2 Usporiadateľ je oprávnený, ale nie povinný, vystavovať a posielať Zákazníkovi daňové doklady aj elektronicky vo forme elektronickej faktúry, pričom Zákazník Objednávkou udeľuje Usporiadateľovi svoj výslovný a neodvolateľný súhlas s vystavovaním, posielaním a doručovaním elektronickej faktúry. Pod vystavením, poslaním a doručením elektronickej faktúry sa rozumie aj sprístupnenie daňového dokladu v Účte, ak je vytvorený. Elektronické faktúry môžu byť doručované, posielané alebo sprístupnené Zákazníkovi aj v jednom súbore, pričom údaje, ktoré sú spoločné pre jednotlivé faktúry, stačí uviesť len jedenkrát, ak sú pre každú elektronickú faktúru prístupné všetky informácie. Zákazník je povinný zabezpečiť bezpečnosť svojich prístupových údajov ku svojmu Účtu. Za deň odoslania a doručenia elektronickej faktúry je považovaný deň odoslania elektronickej faktúry Zákazníkovi elektronickou poštou alebo deň jej sprístupnenia Zákazníkovi iným spôsobom elektronickej výmeny údajov, napr. v Účte. Usporiadateľ zabezpečí vierohodnosť pôvodu, nezmeniteľnosť obsahu a čitateľnosť elektronickej faktúry v súlade so svojimi internými pravidlami a štandardmi.
9.3 Zmluva sa spravuje slovenským právom a Obchodným zákonníkom. V prípade, ak je Zákazník spotrebiteľom, spravuje sa Zmluva Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa, pričom použitie Obchodného zákonníka je vylúčené.
9.4 Podľa ustanovenia § 37e Zákona o medzinárodnom práve súkromnom a článku 25 Nariadenia o právomoci v súdnych veciach právomoc na riešenie sporov zo Zmluvy a/alebo zo vzťahov, ktoré s nimi, ich obsahom a/alebo ich predmetom priamo alebo nepriamo súvisia, patrí výlučne slovenskému súdu. Miestne príslušný súd bude určený podľa Civilného sporového poriadku. Tento bod sa použije len v prípade, ak je Zákazník